BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

23 november 2012

Tankarna flödar....

Sitter här med tända ljus och mys musik... Samtidigt som mina tankar flödar just nu.


Tänk så livet kan bete sej på många sätt och vis, och Tänk så mycket som händer under ens liv, både på gott och ont. Så mycket som man ska gå igenom, antingen själv eller tillsammans med andra.... 

Finns många tankar inom mej och här kommer jag att skriva av mej en massa... så vill du inte veta vad jag tänker kan du sluta redan här... och är du nyfiken... kan du fortsätta ;)

Måste bara få ställa frågan... När vet man när sanningen kommer fram eller när allt bara är en lögn, från start till slut?! När vet man när man bara ska skita i det och glömma?! 



Ser just Sarah Dawn finer på Tv och hon sjunger sin låt den andra kvinnan som får mej att få en massa tankar kring  OTROHET!

Tänk så många det finns där ute som är med en annan tjej/ kille för stunden, eller kanske till och med har denna person som älskarinna/ älskare.... och sen åker dom hem till sin partner... och allt ska vara som det alltid har varit. MEN min stora fråga är då VARFÖR?! 
Varför sviker man den som man lever med och den som man säger att man älskar?
Vad är det som får en till att ta de där steget och va med en annan?! Hur tänker man?!

Varför leva i en lögn?! En vardag?! Med sin partner om man är med någon annan vid sidan om?
Älskar man inte sin partner då? Eller är det en spänning i det hela som gör att man bedrar den andre?  Om man älskar något tillräckligt mycke så vill man väl bara vara med den personen och ingen annan?!

Finns det inget samvete i den personen som gör det? Menar man kan väll inte vara så kall så man är med en annan utan att ha dåligt samvete mot den man lever med, Eller kan man det?!
Förstår man inte hur sårad en partner blir och hur ont det gör i hjärtat?!

Tycker alla ni som är otrogna ska ta och tänka om en extra gång! Om inte för er skull så för eran partners skull!


Har skrivit om detta förut men måste skriva ner lite en gång till om detta med förälskelse.... 

Tänk att ordet förälskelse kan användas i så många olika sammanhang men främst så tänker jag nog mest just nu bara på hur en människa kan bli förälskad i en annan person eller snarare kanske man ska använda ordet attraktion eller attraherad. 

Att en person kan skapa något så "vackert" i en annan människa bara genom sin existens, Att en person kan ha en sån enorm utrstrålning som kan väcka så många tankar och känslor inom en. 
De är nått speciellt med den där attraktionen och förälskelsen.

Men ska den stanna en sån gång vid förälskelse om båda två känner samma sak eller ska man våga för att kanske vinna?!  Vart går gränsen mellan att våga och att inte våga en sån här gång?! När vet man egentligen när de är tid att lyssna på hjärtat eller om man ska lyssna på förnuftet?! Vad säger du?! 


Tänk att ibland så kan en speciell person skapa sej in i en som ett litet spöke, både med tankar och känslor. Lixsom biter sej fast på nått konstigt sätt som man ej kan förklara för någon annan än för den person som det berör. Att någon kan göra nått sånt med en.. De måste ju bara vara ett tecken på något?! Eller?!  Ibland finns det nog någon speciell mening med en sån person! Kan vara på många olika sätt och svaret finns bara man är lyhörd för det!



ROSTAR GAMMAL KÄRLEK? 

Vad tror du? I mitt stilla sinne så kan jag många gånger tro att den inte gör det. 
Tror att det kan finnas en mening med att man går ifrån varandra vid en tidpunkt i livet...men att man kanske ses senare i livet och det uppstår kärlek igen.
Har hänt förut och det kommer nog att fortsätta att hända.... många gånger för många där ute i världen. 



Om kärleken till en person en gång vart så himla stark att du älskade denna person så djupt av hela ditt hjärta finns den då alltid kvar inom dej på något sätt? Eller försvinner den med åren?

Jag vet inte hur andra har det. Men jag vet att det finns en person där ute som jag en gång älskade så starkt av hela mitt hjärta. De bubblade lixsom i hela kroppen och han gjorde mej så glad och lycklig.  
Jag kan även säga att jag har ALDRIG älskat någon på samma sätt som jag älskade han. Han kommer alltid att ha en enorm speciell plats i mitt hjärta på många sätt och vis.

Om det finns en mening med att den gamla kärleken inte har rostat så möts man kanske efter vägen i livet igen och kärlek uppstår på nytt.?! Livet visar vad som är meningen... 
 Enda jag vet med säkerhet är iaf att du ska veta att jag verkligen älskade dej så djup och så innerligt och att du alltid kommer ha den där speciella platsen i mitt hjärta! 


- ♥ "Som kärleken kom kan kärleken gå, De finns ingen garanti...
 Man måste va rädd om de man har... 
Jag litar på dej och tror du på mej så blir de alltid vi " ♥






Va rädd om varandra och ta vara på den kärlek som ni har mellan varann! 


1 kommentarer:

Magda sa...

Jösses vilka djupa tankar du har nu, eller det är inget nytt! Vissa saker kan ingen annan svara på än dig själv. Jag hoppas att du finner svar på dina funderingar.

<3