BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

18 februari 2013

Kärlek

Det är som att de ligger i luften med mycke och allt kring just detta med kärlek, Så jag med fortsätter väll lite till då på de spåret... 



Kan inte riktigt släppa detta med gränsen mellan vänskap och kärlek...just för att den gränsen är så himla nära och de är bara en liten tråd där emellan som skiljer de åt.

Kan det vara så att gränsen mellan vänskap och kärlek går när man blir kär?! 
Låter ju inte helt otroligt då de händer att den där vänskapen kan övergå till löve. 

Och som den tänkande person som jag är, så ville jag även ha en manlig syn på detta: Som beskriver det såhär:  Kärlek är vänskap och attraktion med de lilla extra och vänskap är att man finns där för varandra om och när de behövs!  Och de är ju så himla sant att det är så...

Är det inte så att vänskap kan övergå i kärlek men att kärlek sällan övergår till vänskap?!

Får den där känslan av att en relation allt oftast börjas som vänskap men som nån stans har de där lilla extra som gör att de leder till kärlek av det hela. Medans man sällan blir vän med sin föredetta partner...eller visst så kan det även vara så, men de första känns allt mer troligt. 
 
Kan det vara så att kärlek kan växa fram från vänskap?! 




Fick en fråga för ett tag sedan; " Hur kan en person man inte känner/ knappt träffat sätta så djupa spår"?!
Ja! De är inte enkelt att svara på eller är det enkelt?!

Vissa personer kan bara sätta enorma spår inom en, Sen vad de beror på kanske inte alltid är de enklaste att svara på. Men jag tror att många gånger så finns det en mening med ett möte eller en händelse.
Kan de inte vara så att vid de där mötet så kan de uppstå en ögonblickligen attraktion??! 

Just nu så känns inte den frågan så enkel att svara på som den var när jag fick den. Varför?!
Vet inte men ju mer jag tänker på det, desto svårare blir det att svara på den, med en mening som man själv förstår... för ärligt... så måste även jag ställa er frågan; HUR kan en person sätta så djupa spår??!!

Samtidigt som jag då sammankopplar detta lite med kan de handla om en viss förälskelse till den där personen som sätter så djupa spår? Kan man bli/ vara förälskad i någon som man inte känner?!

Ja de är ju nästan så jag vill kunna påstå att det kan vara så, menar kärlek börjar ju på nått sätt så varför inte med en förälskelse, för oftast så lär du ju känna din partner,de är ju sällan din partner är någon som du redan känner sen innan...eller?! 

De är ju faktiskt så i min mening... de är lättare att bli attraherad än att bli förälskad i nån, för den där förälskelsen kan nog ibland  övergå till kärlek!



Men tänk på att man inte ska ta kärleken för given!









0 kommentarer: