BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

16 september 2012

Life....



Ljusen tända, mörkret utanför och en alldeles underbara stjärnklar himmel en kväll som denna känns så magisk. Är så harmoniskt... Det enda som skulle kunna saknas är lite fågelkvitter för att sätta pricken över i:et.


Det var evigheter sedan jag skrev sist... Som vanligt har allt en orsak och så även denna gång...
Men trots allt så lovar jag mej själv varje gång att jag ska bli bättre på att hålla min blogg vid liv och att skriva.. Men tyvärr så fungerar det inte alltid... så denna gång ska jag inte ens lova varken er eller mej att jag ska vara duktigare på att skriva.... ;)


Detta inlägg kommer handla om mina tankar och funderingar... Så ni som inte är intresserade kan sluta läsa redan här...      Ni som är intresserade... Kan fortsätta läsa vidare....


Jag kan för mitt liv inte begripa hur en människa kan ta förgivet saker... Hur kan man  bilda sin egen uppfattning om saker bara av en mening? En mening som man själv har tolkat in massa saker i?
Kan man inte istället bara fråga rakt ut? Är det så svårt? Är det lättare att bara tolka och tro och sen inte kunna acceptera vad det egentligen handla om?

Jag blir så fruktansvärt less på människor som tror att dom vet när dom egenligen inte vet ett förbannade skit! :(

Har så många tankar och funderingar...

Finns så många jubelidioter och ärkepuckon där ute så jag blir då alldeles mörkrädd!!! Jävla mongon som inte fattar ett jävla skit och som behandlar andra totalt utan respekt och bara tänker på sej själva! Nä fy fan kan jag bara säga...

Och till er andra kan jag säga.... Ursäkta alla svordommar men ibland är det det enda man kan ta till för att verkligen skriva det man menar....


.. Sen finns det ju dom som är alldeles underbara oxå! Och det är så FANTASTISKT!
Fortsätt med det vill jag säga till er... Och ni VET vilka NI är... :) <3 strong="strong">


" Det viktigaste är inte att aldrig falla utan att kunna resa sej efter varje fall"

Och... så ännu en gång så har man kommit ur det starkare... Och varje gång så lär man sej något nytt.. så även denna gång...
Sen vad saker egentligen handlar om eller vad som skett är ganska så ovesäntligt... utan det som egentligen är det väsentliga är att man kan resa på sej, skaka av sej och gå vidare! Men jävligt mycke starkare! Och med en annan bestämdhet...


Jag skulle vilja skriva några rader till några av mina alldra närmaste och viktigaste vänner.... M .. E .. och S... Tack! För att ni finns och för att ni är ni! Jag skulle ej klara mej utan er! Love ya!


Det finns ett ordspråk som verkligen är så sant när det gäller vänner som jag bara måste passa på att lägga in här:

Vänner är som änglar
som lyfter dina fötter
när dina egna Vingar
glömt bort hur man flyger...



Som sagt man reser på sej....

Så kan jag sitta här och säga och skriva att livet känns så underbart just nu och att jag är så GLAD! De sägs att när mage och hjärta går hand i hand... Så är det bra och rätt... och jag tror mer och mer på att det verkligen är en sanning i sej som stämmer väldigt bra!  =)


Sen för varje gång jag tänker på det så blir jag mer och mer säker på att allt som sker, Sker av en mening och har en orsak... Orsaken kanske man inte alltid får veta på en gång men efter tiden så förstår man precis vad det handlar om...
Och när man har förstått det så tror jag att man kan förstå så mycke annat oxå och man kan se saker ur ett annat perspektiv.... Ja helt enkelt se saker mycke klarare än man kunde innan!


Samtidigt som jag är så glad och känner att livet är underbart så kan jag inte låta bli att känna mej ledsen och sorgsen, arg, förtvivlad och näst intill förbannad över att du min älskade vän, hjärta och själ inte finns här hos mej!  Det går inte en dag utan att jag saknar dej...
Önskar så att jag haft dej här hos mej.... ALLTID SAKNAD OCH ALLTID ÄLSKAD!




Ta vara på livet... Det lilla kan betyda så myceket.. på ett eller annat sätt! =)

Jag avslutar med att säga.... CARPE DIEM!



1 kommentarer:

Magda sa...

JA det finns en hel del puckon som bara förstör =/

Självkalrt att jag finns för dig <3

Fortsätt skriv sötboll =)